poniedziałek, 20 kwietnia 2015

"Avatar" - James Cameron

Reżyser: James Cameron
Główni aktorzy: Sam Worthington, Zoe Saldana
Produkcja: USA i Nowa Zelandia
Gatunek: Science - fiction
Premiera: 25 grudnia 2009
Długość filmu: 162 min

Ocena: 9/10

Ważne informacje o filmie

Mający w 2009r. premierę „Avatar”, którego reżyserem jest słynny James Cameron, był wielkim hitem kinowym. Ja jednak obejrzałem go po raz pierwszy dopiero trzy lata później. Film ten opowiada o Pandorze, księżycu planety Polyphemus oraz zamieszkujących ją Na’vi, którzy żyją bez technologii. Akcja rozgrywa się w przyszłości. Grupa naukowców i inżynierów przylatuje z Ziemi, by zbadać Pandorę, a także by wydobyć cenny surowiec. Nie podoba się to jej rdzennym mieszkańcom, tak więc konflikt jest nieunikniony.

Główne role 

W główne role wcielili się m.in. Sam Worthington - Jake Sully, Zoe Saldana - Neytiri, Sigourney Weaver - Grace Augustine, Michelle Rodríguez - Trudy Chacon, Stephen Lang - Miles Quaritch, którzy odegrali je idealnie, przez co film zrobił na mnie ogromne wrażenie.

Realizacja 

Za największy atut mogę uznać efekty wizualne. Świat na Pandorze jest niczym raj. Na’vi żyją zgodnie z przyrodą w świecie wolnym od technologii. To obraz jak ze snów. Oprawa dźwiękowa również stoi na wysokim poziomie. Ciekawie wypadają tu odgłosy dzikich zwierząt, ale także modlitwy Na’vi. Nie rozczarowałem się także doborem obsady aktorskiej. Główne role takie jak Jake Sully (Sam Worthingto) czy Neytiri (Zoe Saldana) odegrane zostały znakomicie, głównie dzięki świetnej charakteryzacji i efektom specjalnym.  

Akcja

Były komandos - Jake - z początku podstępnie szpiegował i dostarczał informacji półkownikowi Quaritch’owi, jednak po pewnym czasie to się zmieniło. Będzie musiał zdecydować po czyjej stanąć stronie i o co walczyć: miłość czy zysk. Wybór nie jest łatwy, ponieważ Jake nadużył zaufania obydwu stron. Jego decyzja wpłynie na życie wszystkich. Niezależnie od tego, po której stanie stronie, będzie musiał walczyć w ostatecznej bitwie, która toczy o wszystko. Jakiego dokona wyboru? Czy stanie po stronie Na'vi ?

Moje zdanie

Zachęcam do obejrzenia tego filmu, ponieważ wywarł on na mnie pozytywne wrażenia. Mogę go szczerze polecić, gdyż pozwala się oderwać od rzeczywistości. Każdy element jest dopracowany w najdrobniejszych szczegółach. Z niecierpliwością czekam na drugą część. Mam nadzieję, że moja ocena była pomocna.

Brak komentarzy :

Prześlij komentarz